Άνοιγμα σχολείων: Σήμερα οι ανακοινώσεις


Σήμερα ξεκαθαρίζει το τοπίο σε σχέση με την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, με τις επίσημες ανακοινώσεις από τους υπουργούς Υγείας Θάνο Πλεύρη και Παιδείας Νίκη Κεραμέως να αναμένονται το απόγευμα. Η συνεδρίαση της Επιτροπής των ειδικών, που θα κάνει και τη σχετική εισήγηση ως προς το χρόνο και τον τρόπο, από την άποψη της υγειονομικής ασφάλειας, είναι προγραμματισμένη για τις 14:00 και αργότερα μετά το πέρας της θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις.

Η κυβέρνηση προκρίνει την 10η Ιανουαρίου για την επαναλειτουργία των σχολείων, ημερομηνία που φέρεται να έχει ήδη “κλειδώσει” ενώ μεγάλο βάρος της συζήτησης των ειδικών θα πέσει στις αλλαγές σε ό,τι αφορά στα υγειονομικά πρωτόκολλα για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών στα θρανία.

(ΤΑΚΗΣ ΣΑΓΙΑΣ / EUROKINISSI)

Σε σχέση με την αυστηροποίηση τους στο τραπέζι υπάρχει:

  • η υποχρέωση διενέργειας self test και από τους εμβολιασμένους μαθητές,
  • είτε η αύξηση του αριθμού των αυτοδιαγνωστικών ελέγχων από 2 σε 3 εβδομαδιαίως
  • αλλαγή του πρωτοκόλλου του 50+1 για το κλείσιμο ενός τμήματος
  • αναμένεται να αποφασιστεί η διενέργεια rapid test σε όλους τους μαθητές κάθε τμήματος, σε περίπτωση κρούσματος και όχι μόνο στον «σταυρό» δηλαδή στους μαθητές που κάθονταν πλησιέστερα στο παιδί που μολύνθηκε.

Οι ειδικοί καλούνται να συνυπολογίσουν την υπερμεταδοτικότητα της παραλλαγής Όμικρον που «καλπάζει», με χιλιάδες νέες διαγνώσεις καθημερινά. Από δειγματοληπτικούς ελέγχους του ΕΟΔΥ σε 5 περιφερειακές ενότητες (Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Θεσσαλία/ σε χάρτη ) προκύπτει ότι το 70% των κρουσμάτων οφείλονται πλέον στη νέα παραλλαγή. Όπως και το 70% των νέων εισαγωγών στα νοσοκομεία της Αττικής.

Χθες ανακοινώθηκαν 36.246 ανέρχονται τα νέα κρούσματα, με τους ειδικούς να αναμένουν κορύφωση της έξαρσης μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου και να διατυπώνουν γνώμες υπέρ του κλεισίματος των σχολείων για μια ή δύο εβδομάδες ώστε να εκφραστούν επιδημιολογικά οι συναναστροφές των γιορτών, αλλά και να δοθεί χρόνος για περισσότερους εμβολιασμούς.

(EUROKINISSI)

Όπως είπε στην ΕΡΤ ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης, καθηγητής στο τμήμα περιβαλλοντικής μηχανικής στο ΑΠΘ ο μέσος όρος των κρουσμάτων εβδομαδιαίως θα είναι τα 60.000 – 65.000 κρούσματα με μάξιμουμ γύρω στα 80.000 κάποια ημέρα και πως μετά θα δούμε μία γρήγορη αποκλιμάκωση. Ο ίδιος εκτίμησε πως αν τα παιδιά μείνουν σπίτι θα μειωθεί η διασπορά συνολικά 9% σε ποσοστό σχολικού πληθυσμού, κάτι που θα ήταν πολύ βοηθητικό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, την εβδομάδα 20-26 Δεκεμβρίου 2021, 10.293 παιδιά και έφηβοι μεταξύ 4-18 ετών μολύνθηκαν από κορονοϊό με τα δεδομένα να δείχνουν ότι η νόσηση που προκαλεί είναι ήπια.

«Τα παιδιά το περνάνε πολύ ελαφριά αλλά το μεταφέρουν στους άλλους» είπε η Ελένη Γιαμαρέλλου, ομότιμη καθηγήτρια Παθολογίας στο ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής υπενθυμίζοντας την ανάγκη για εμβολιασμό. Η ίδια είπε πως η βούληση της Επιτροπής είναι να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία, σημειώνοντας πως πουθενά διεθνώς δεν αποφασίστηκε για την Όμικρον να κλείσουν τα σχολεία. Η ίδια είπε πως θα ήταν «ευχής έργο τα rapid test να γίνονται στα σχολεία. Τα αποτελέσματα θα βγαίνουν σε δέκα λεπτά και θα είναι πιο αξιόπιστο» και πως αυτό είναι κάτι που θα εξεταστεί. Σύμφωνα με την επιστήμονα, επειδή ο Όμικρον εκδηλώνεται τις πρώτες ημέρες που μολύνεσαι, επομένως τα κρούσμα θα εντοπίζονταν έγκαιρα.

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο Νίκος Τζανάκης, Διευθυντής Πνευμονολογικής κλινικής Νοσοκομείου Ηρακλείου χαρακτήρισε παρακινδυνευμένο το άνοιγμα τώρα επισημαίνοντας ότι καλό είναι τα σχολεία να ανοίξουν στις 17 Ιανουαρίου με πιο αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα.

Συνεκτιμώντας τα δεδομένα η Επιτροπή θα καταθέσει τις προτάσεις της στο Μαξίμου, το οποίο, μετά από νέα σύσκεψη στην οποία θα τεθούν επί τάπητος τόσο αριθμός των κρουσμάτων του τελευταίου 48ωρου, όσο και η αποτύπωση τους στο σύστημα υγείας, θα αποφασίσει το σχέδιο επαναλειτουργίας της εκπαίδευσης.

Για παιδαγωγικούς, ψυχολογικούς και υγειονομικούς λόγους, τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν, δήλωσε χθες ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, σημειώνοντας ότι «κάθε μέρα χαμένη από τη γνώση και τη μάθηση, είναι μια μέρα χαμένη στη ζωή των παιδιών».



Source link